Maandag 23 juli - Reisverslag uit Dimona, Israel van Israel Jongerenreis - WaarBenJij.nu Maandag 23 juli - Reisverslag uit Dimona, Israel van Israel Jongerenreis - WaarBenJij.nu

Maandag 23 juli

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Israel

23 Juli 2018 | Israel, Dimona

Onze maandag morgen begon al vroeg.
We zouden namelijk weer om 8 uur vetrekken maar we zijn zelfs 2 minuten eerder vertrokken!! We vorderen per dag!
We hwbben weer alle spullen bij elkaar gepakt omdat we vandaag de stad Jeruzalem gaan verlaten.

We lezen vanmorgen psalm 72.
Onderweg komen we de 3 bergen tegen amon, moab, edon. Deze liggen allemaal bij de jordaan.
Omdat we richting de dode zee gaan moeten we een eindje rijden. De dode zee ligt 400 meter onder de zee spiegel.
Onderweg komen we een grot tegen en hier zijn oude boekrollen ingevonden.
We hebben eerst lekker koffie gedronken bij ahava = betekend liefde de fabriek waar producten gemaakt worden van het zout uit de dode zee.
Daar hebben we bijna allemaal even de economie van Israël gesponsord met het kopen van producten uit de dode zee.

Daarna zijn we vertrokken na engedi.
Het was erg warm maar het was wel de moeite waard we hebben steenbokken gezien, en prachtige watervallen. We lazen uit 1 Samuël 24 over saul en david bij engedi.
Daarna zijn we naar massada gegaan waar koning herodes één van zijn vele paleizen had. Om boven op de plek te komen van zijn paleis moesten we met de kabelbaan naar boven. We kregen te horen dat de joodse rebellen die kwamen in opstand tegen het romeinse rijk. De joden kregen toen de keus om slaaf te worden van de romeinen of zelfmoord te plegen, er hebben toen heel veel joden daar zelfmoord gepleegd om maar niet een slaaf te worden van de romeinen. daar toen woonde zelfmoord pleegde.

Na deze mooie rondleiding zijn we weer in de bus gestapt, toen we de buddy check deden bleek dat we compleet waren alleen miste we toch Roel Omdat iedereen op elkaar let waren we gelukkig nog niet weg. En hoefde we Roel niet achter te laten in Massada.

Daarna heerlijk gezwomme in de dode zee waar het gewoon 47 graden was! Dit was een hele gave ervaring! Er waren ook sommige die zich in smeerde met modder.
Daarna vertrok de bus naar de woestijn na benowide kamp. Onderweg kwamen we nog standbeeld tegen in de vorm van vrouw ze zegge dat dat de vrouw van lot is geweest die verandere in zout pilaar

Aangekomen op de kamelenfarm, konden we inchecken in ons nieuwe hotel, een echte cabin met 4 bedden en voor de wat kleinere meiden onder ons een ledikantje. Het zag er onwijs leuk en gezellig uit na ong 15 min zijn we kameel gaan rijden onwijs mooie tocht gaan maken door de woestijn. Niemand is er gelukkig van afgevallen.
Daarna zijn we heerlijk gaan eten een echte bedoeïnen maaltijd!
Daarna hebben we de avondsluiting gehad bij het kampvuur waar we tot middernacht hebben gezeten. Hier werden we verrast door het spannende en ingrijpende verhaal wat René vertelde over Johnny lingo. Mocht je geïnteresseerd in het verhaal van René, je kan altijd even bij hem langs rijden dan vertelt hij je het allemaal met als voorwaarde dat je daarna ook mee gaat naar Israël..
Ook waren er die avond geweldige massages op de picknick tafel.
Want in deze bijzondere reis na Israël is er zelfs een nieuw bedrijf ontstaan namelijk massage salon 'Creating tranqroeli memories' waar je tegen een kleine betaling gebruik kan maken van een heerlijke uitgebreide massage op een picknick tafel...
Nu loopt het bij het nieuwe bedrijf erg storm. Dus als u als thuisblijver dit leest en u bent geïnteresseerd in een massage neem dan gauw contact op met de groep. De assistente van de masseur staat u dan graag telefonisch of per mail te woord.
Ow ja voordat ik het vergeet te melden als u een massage boekt krijgt u voor en na uw bezoek een heerlijk kopje thee en wordt u door één van de vele assistentes opgehaald.